27 Mart 2011 Pazar

Dünya Saati Etkinliği ve PR

İlk kez 2007 yılının Mart ayında Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF) – Avustralya önderliğinde Sidney'de başlatılan ve 2008 yılında küresel bir etkinliğe dönüşen Dünya Saati (Earth Hour) hareketi bu yıl da 26 Mart 2011'de 20.30'da ışıkların 1 saatliğine kapatılmasıyla gerçekleştirilecek.
2011 yılı etkinliğine dünya çapında 60 ülkeden birçok kurumun katılması bekleniyor. Etkinliğe katılmak isteyenlerin evlerindeki ışıkları da bir saatliğine kapatmaları gerekiyor. Mart 2009'da 88 ülkenin katılımıyla 4400 şehirde katılım sağlanan Dünya Saati hareketine 2010 yılında Türkiye'nin de dâhil olduğu 128 ülke katıldı. Dünya Saati hareketinin amacı sürdürülebilir çevreye dikkat çekmek amacıyla iklim değişikliği sorununa işaret etmek.


Böylesine anlamlı bir organizasyon haline gelen bu etkinlik şirketlerin de ilgisin çekmeye başladı. Dünyada birçok şirket bu etkinliğe katıldı. Hilton Worldwide Türkiye Otelleri, İş Bankası, Kadir Has Üniversitesi, Kipa ve Panasonic de yer alıyor. Kipa harekete tüm dekoratif iç, dış totem aydınlatmalarını kapatarak ve mağaza iç ışıklarını da yarıya indirerek katıldılar. Aslında bu etkinlik şirketler için mükemmel bir fırsat... Çünkü firmalar için vazgeçilmez olan halka ilişkiler faaliyetleri bu tür organizasyonlarla yürütebilirler. WWF’in ortaya çıkardığı bu çevreci harekete dâhil olmak hem ucuz hem şirket içi maliyetleri azaltıcı(sembolikte olsa) hem de bu etkinlik sonrası medyada isimleri duyurmak çok kolaydır. Böylelikle kamuoyuna seslerini duyurabilirler. Firmaların hedef kitlelerine dolaylı da olsa ulaşmaları sağlanır bu sayede. Firmaların kamuoyuna mesajı aşağı yukarı şöyledir; “ Eğer biz bir firma olarak bu dünyada faaliyetlerimizi gerçekleştiriyorsak ve her birimiz bu dünyada hayatlarımızı devam ettiriyorsak ona saygı duymalıyız, onu korumalıyız. Biz dünyayı önemsiyoruz, koruyoruz. Haydi, hep birlikte dünyamızı koruyalım. Sen de ışıklarını kapa!”. Dediğim gibi bu etkinlik firmalar için çok ucuza halledeceği bir PR faaliyeti haline dönüştürülebilir. Yukarda saydığım şirketler bunu başardılar. Gazeteler, TV programları onlardan bahsetti.


Şimdi, “Dünya Saati” etkinliğine destek olan bir markanın konu ile ilgili çalışmasından bahsetmek istiyorum. Youtube markası bu etkinliğe sitesinde elinden geldiği kadar destek olmaya çalışmış. Videolar koymuş ve sitenin ara yüzünün ışıklarını bir switch yardımıyla açıp kapayabiliyorsunuz. Gayet basit ama yaratıcı değil mi? Bu çalışma Youtube’un benim gözümde marka değerini arttırdı. Ya sizin?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder